Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Marketing Mix Used by Yoga In Daily Life in Global and Local Contexts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00068972" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00068972 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Marketing Mix Used by Yoga In Daily Life in Global and Local Contexts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the local and global features of the marketing mix used by the organisation Yoga in Daily Life. In the introduction, I discuss the definition of new religious movements. However, analysis of the product, place, price and the communication style of Yoga in Daily Life is at the heart of the study. The spiritual nature of the product and the resulting unique features of the marketing mix of the group are given special attention. The study concludes that Yoga in Daily Life strives to present its clients with a complex product which targets the global spiritual marketplace while minimizing local differences. With this goal in mind, the organization adjusts other components of the marketing mix so that they all exhibit exemplary consistency.

  • Název v anglickém jazyce

    The Marketing Mix Used by Yoga In Daily Life in Global and Local Contexts

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the local and global features of the marketing mix used by the organisation Yoga in Daily Life. In the introduction, I discuss the definition of new religious movements. However, analysis of the product, place, price and the communication style of Yoga in Daily Life is at the heart of the study. The spiritual nature of the product and the resulting unique features of the marketing mix of the group are given special attention. The study concludes that Yoga in Daily Life strives to present its clients with a complex product which targets the global spiritual marketplace while minimizing local differences. With this goal in mind, the organization adjusts other components of the marketing mix so that they all exhibit exemplary consistency.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings in Scientific Conference Scie-Conf 2013

  • ISBN

    9788055407265

  • ISSN

    1339-3561

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    73-77

  • Název nakladatele

    EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    10. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku