The Marketing Mix Used by Yoga In Daily Life in Global and Local Contexts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00068972" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00068972 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Marketing Mix Used by Yoga In Daily Life in Global and Local Contexts
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the local and global features of the marketing mix used by the organisation Yoga in Daily Life. In the introduction, I discuss the definition of new religious movements. However, analysis of the product, place, price and the communication style of Yoga in Daily Life is at the heart of the study. The spiritual nature of the product and the resulting unique features of the marketing mix of the group are given special attention. The study concludes that Yoga in Daily Life strives to present its clients with a complex product which targets the global spiritual marketplace while minimizing local differences. With this goal in mind, the organization adjusts other components of the marketing mix so that they all exhibit exemplary consistency.
Název v anglickém jazyce
The Marketing Mix Used by Yoga In Daily Life in Global and Local Contexts
Popis výsledku anglicky
This paper describes the local and global features of the marketing mix used by the organisation Yoga in Daily Life. In the introduction, I discuss the definition of new religious movements. However, analysis of the product, place, price and the communication style of Yoga in Daily Life is at the heart of the study. The spiritual nature of the product and the resulting unique features of the marketing mix of the group are given special attention. The study concludes that Yoga in Daily Life strives to present its clients with a complex product which targets the global spiritual marketplace while minimizing local differences. With this goal in mind, the organization adjusts other components of the marketing mix so that they all exhibit exemplary consistency.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings in Scientific Conference Scie-Conf 2013
ISBN
9788055407265
ISSN
1339-3561
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
73-77
Název nakladatele
EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
10. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—