Informální učení v kariéře žen
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00069623" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00069623 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-3-342" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-3-342</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-3-342" target="_blank" >10.5817/PedOr2013-3-342</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informální učení v kariéře žen
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je popsat, jak informální učení ovlivňuje kariérový rozvoj žen. Odpovědi na uvedenou otázku vychází z kvalitativního šetření, které bylo součástí výzkumu podle zadání Centra Euroguidance ČR s názvem: Potřeby dospělých ve vztahu k řízení své kariéry a možnosti jejich uspokojování prostřednictvím služeb kariérového poradenství. Kvalitativní šetření bylo realizováno v duchu biografického výzkumu s využitím metody životního příběhu. Pro účely tohoto příspěvku byl sestaven výzkumný vzorek sedmi žen různého věku, stejného stupně vzdělání, s minimálně jednoletou zkušeností v zaměstnání a s různými typy změn v kariéře. Z dat vyplývá, že se ženy učí buď v důsledku tlaku určité situace, nebo tzv. do zásoby. Pokud se ženy učí v důsledku tlaku konkrétní situace, informální učení představuje nástroj uspokojování různých potřeb vnímaných jako deficit.
Název v anglickém jazyce
Informal learning within the career development of women
Popis výsledku anglicky
The aim of this text is to describe how informal learning influences the career development of women. Answer to the above mentioned question follows from a qualitative study within a research study on the topic: The needs of adults in relation to the building of their careers and how to satisfy these through career counselling and guidance services. Qualitative approach was implemented as biographic research with the use of the life story method. For the purpose of this text, we used a sample of seven women of different ages, the same degree of education, with at least one-year-work experience and with different types of changes in their careers. The data suggest that women learn informally either due to the pressure of a situation or "for the future".If women learn as a result of the pressure of the situation, informal learning represents a tool for satisfying needs that are perceived as deficit.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 23
Číslo periodika v rámci svazku
č. 3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
342-363
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—