Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eristika nových médií: Odstíny šedi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00070946" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00070946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Eristika nových médií: Odstíny šedi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fuller a Goffey při formulaci svého konceptu zlých médií vycházejí z předpokladu, že nejen uživatelé ovlivňují programovaná média, ale také média aktivně působí, tedy ovlivňují naše jednání i myšlení. Digitální média totiž nečekají na příkazy operátorů,jak by se mohlo zdát z výše uvedené definice interaktivních médií, ale celou řadu, vlastně většinu svých aktivit vykonávají bez našeho vědomí a bezprostředních zásahů. Často se ani neobracejí k lidským uživatelům, ale komunikují mezi sebou a dalšími zařízeními. Autoři předkládají šestnáct stratagemat (rétorických figur) zlých médií odvozených z pozorování procesů spjatých s fungováním infrastruktury nových médií. Jsou mezi nimi popisy základního rámce výzkumu, návrhy inovací teoretických konceptů, i sondy do konkrétní problematiky. V přednášce se zaměřím na představení metodologie zlých mediálních studií a jejich konceptuální zázemí.

  • Název v anglickém jazyce

    Eristic of New Media: Shades of Grey

  • Popis výsledku anglicky

    Fuller and Goffey in their concept of evil media studies claim that not only users affect the programmed media, but also the media are actively affecting our behaviour and ways of thinking. Digital media are not waiting for operators? commands as it might seem from the above definition of interactive media, but many, even most of their activities, are happening out of our control, without our knowledge and immediate intervention. They even communicate with each other and other devices more often than with humans. The authors present a sixteen stratagems (rhetorical figures) of evil media studies derived from observations of the processes associated with operations of the new media infrastructure. They include descriptions of the basic framework of theresearch, suggestions for design innovations, or theoretical concepts. Main features and conceptual paradigm of evil media studies methodology will be introduced during the presentation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů