Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Orpheus and the power of art. theatre and music flourishing again from Poliziano to Rinuccini to Striggio-Monteverdi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00071808" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00071808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.diplist.it/rhesis/index.php?sez=home" target="_blank" >http://www.diplist.it/rhesis/index.php?sez=home</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    Orfeo e la potenza dell?arte. La rinascita del teatro e della musica tra Poliziano, Rinuccini e Striggio-Monteverdi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    L?intervento si propone di interpretare il significato del mito di Orfeo ed Euridice tra teatro e musica in Italia negli anni che vanno dal tardo Rinascimento al Barocco delle origini, con accenni ai problemi relativi alla definizione dei generi e alla conseguente tradizione testuale. Siccome il teatro profano in volgare e il melodramma erano una novita, non e azzardato concludere che il mito di Orfeo ed Euridice intendeva celebrare la potenza del teatro e della musica appena risorti. Un paragrafo e poidedicato ai complessi rapporti tra il libretto dell?Euridice di Ottavio Rinuccini e le due partiture (di Iacopo Peri e Giulio Caccini).

  • Název v anglickém jazyce

    Orpheus and the power of art. theatre and music flourishing again from Poliziano to Rinuccini to Striggio-Monteverdi

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to uncover the meaning of the myth of Orpheus and Eurydice in Italian theatre plays and operas from the Late Reinassance to the Early Baroque, especially regarding the definition of genre and the transmission of such texts. Since vernacular secular theatre and opera were a novelty, it is not unreasonable to infer that the myth of Orpheus and Eurydice was intended as a means to celebrate the power of theatre and music flourishing again. One section is devoted to the complex relationship between the libretto of Ottavio Rinuccini?s Euridice and the two musical scores (by Iacopo Peri and Giulio Caccini).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rhesis. International Journal of Linguistics, Philology and Literature

  • ISSN

    2037-4569

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    310-334

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus