Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Jsem rád, že noty budou v pořádku." Leoš Janáček a Břetislav Bakala - vzájemný vztah dvou umělců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00073082" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00073082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Jsem rád, že noty budou v pořádku." Leoš Janáček a Břetislav Bakala - vzájemný vztah dvou umělců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Břetislav Bakala, dirigent a hudební skladatel, je zřejmě nejznámějším žákem Leoše Janáčka. O svém vztahu ke svému učiteli i k jeho hudbě se rád pochvalně vyjadřoval a často jako dirigent prováděl jeho skladby. Měl nemalou příležitost poznat celé Janáčkovo dílo takřka při jeho zrodu ? v soukromí nebo později při studiu v divadle či orchestru - a pochopil, že při dobrém provedení je obecenstvo Janáčkovou hudbou nadšeno. Proto se velmi brzy soustředil na reprodukci Janáčkovy hudby a položil tak základ její interpretace.

  • Název v anglickém jazyce

    "I am glad that the scores will be all right". Leoš Janáček and Břetislav Bakala - the relationship of two artists

  • Popis výsledku anglicky

    Břetislav Bakala, a conductor and composer, is perhaps the most famous student of Leoš Janáček?s. His relationship with Janáček was a very warm one, he often spoke highly of him and conducted Janáček?s pieces. From the beginning he had a great opportunity to become familiar with Janáček?s work ? in private, or later on in the theatre or orchestra ? and he realised that when Janáček?s music is performed well, the audience became more enthusiastic. Hence he soon concentrated on replaying his music and helaid the foundation of its interpretation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    63-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus