Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leoš Janáček jako kritik a analytik Smetanovy, Dvořákovy a Fibichovy hudby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F13%3A%230000285" target="_blank" >RIV/61384984:51110/13:#0000285 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Leoš Janáček jako kritik a analytik Smetanovy, Dvořákovy a Fibichovy hudby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Janáčkovy analytické články z konce 19. století byly podstatně odlišné od stylu pražských hudebních kritiků této doby. Na rozdíl od tradiční formové analýzy, Janáček pohlížel na skladbu jako na hudební organismus - strukturu, jejíž všechny prvky souvisejí jeden s druhým a současně se vyvíjejí a proměňují. Janáčkův pohled byl zjevně zaměřen na hledání těchto vztahů a principů, na nichž závisí vnitřní i vnější forma (stavba) díla. Janáčkovy kritické názory na Smetanovu a Fibichovu hudbu a naopak pozitivníhodnocení Dvořákovy hudby byly zdrojem protijanáčkovských postojů ze strany Zdeňka Nejedlého a jeho stoupenců.

  • Název v anglickém jazyce

    Leoš Janáček as a critic and analyst of Smetana´s, Dvořák´s and Fibich´s music

  • Popis výsledku anglicky

    Janáček´s analytical articles from the late 19th century were different from the style of Prague music critics of this time. Contrary to the view of traditional form analysis Janáček has understood the musical composition as an organism - as a structure,of which all elements are related one with another and are evolving and transforming simultaneously. Janáček's view has focused on these relationships and principles relating to the internal and external forms of music. Janáček´s critical attitude to the music of Smetana and Fibich and his appreciation of Antonin Dvořák´s music became a source of negative criticism from Z.Nejedlý and his followers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45/2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    48-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus