Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film Advertising Has a Higher Objective than Greed. Film, Art and Business in the Work of Alexander Hackenschmied

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00074987" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00074987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film Advertising Has a Higher Objective than Greed. Film, Art and Business in the Work of Alexander Hackenschmied

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In his essay on an independent cinema from 1930 Alexander Hackenschmied wrote: "Avant-garde film once meant the pure art of cinema, in opposition to 'film art' made for business. Why do we locate a genuine attempt of film art elsewhere than perfect scientific film, perfect travelogue or perfect advertising film?" In this text, without any previous experience in filmmaking, Hackenschmied began to formulate his theoretical conception of film, in which film art and film business appear at once as distinctand interconnected phenomena. This paper focuses on Czech period of Hackenschmied's work and relates it to his more recent projects in order to demonstrate how little importance he attached to the genre, type or function of a film as compared with otheraspects, specifically the stylistic innovation and social engagement.

  • Název v anglickém jazyce

    Film Advertising Has a Higher Objective than Greed. Film, Art and Business in the Work of Alexander Hackenschmied

  • Popis výsledku anglicky

    In his essay on an independent cinema from 1930 Alexander Hackenschmied wrote: "Avant-garde film once meant the pure art of cinema, in opposition to 'film art' made for business. Why do we locate a genuine attempt of film art elsewhere than perfect scientific film, perfect travelogue or perfect advertising film?" In this text, without any previous experience in filmmaking, Hackenschmied began to formulate his theoretical conception of film, in which film art and film business appear at once as distinctand interconnected phenomena. This paper focuses on Czech period of Hackenschmied's work and relates it to his more recent projects in order to demonstrate how little importance he attached to the genre, type or function of a film as compared with otheraspects, specifically the stylistic innovation and social engagement.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů