Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artistic Reciprocity between Venice and Salerno in the Thirteenth Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00090519" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00090519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Artistic Reciprocity between Venice and Salerno in the Thirteenth Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Herbert L. Kessler in the main body of the text explores the consistency between the atrium mosaics of San Marco in Venice and the mosaics from Salerno Duomo, both created in the thirteenth century. Dependently, on many particular examples, he proves their congeniality and shows how the models from the Cotton Genesis (a greek manuscript, 5th century) were used in San Marco’s atrium and reflected in the mosaics of Salerno. The Salerno ivory plaques are also pointed out - they were probably used for completion the scenes of the Genesis mosaics in San Marco’s atrium, where the Cotton Genesis had missing parts. The article also deals with complex meanings of iconography in San Marco’s atrium and Salerno Duomo.

  • Název v anglickém jazyce

    Artistic Reciprocity between Venice and Salerno in the Thirteenth Century

  • Popis výsledku anglicky

    Herbert L. Kessler in the main body of the text explores the consistency between the atrium mosaics of San Marco in Venice and the mosaics from Salerno Duomo, both created in the thirteenth century. Dependently, on many particular examples, he proves their congeniality and shows how the models from the Cotton Genesis (a greek manuscript, 5th century) were used in San Marco’s atrium and reflected in the mosaics of Salerno. The Salerno ivory plaques are also pointed out - they were probably used for completion the scenes of the Genesis mosaics in San Marco’s atrium, where the Cotton Genesis had missing parts. The article also deals with complex meanings of iconography in San Marco’s atrium and Salerno Duomo.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Synergies in Visual Culture. Bildkulturen im Dialog.

  • ISBN

    9783770554669

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    407-419

  • Počet stran knihy

    600

  • Název nakladatele

    Wilhelm Fink Verlag

  • Místo vydání

    Paderborn; München

  • Kód UT WoS kapitoly