Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Cotton Genesis in situ: An Early Christian Manuscript Cycle on the Walls of a Thirteenth-Century Venetian Church

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00090464" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00090464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Cotton Genesis in situ: An Early Christian Manuscript Cycle on the Walls of a Thirteenth-Century Venetian Church

  • Popis výsledku v původním jazyce

    What was the source of the magnificent thirteenth century decorations in the atrium of San Marco in Venice, and how does it bear on their meaning? Based on this question, Herbert L. Kessler examines the relationship between the iconography of the thirteenth-century mosaics of the atrium in San Marco in Venice, and the fifth-century illustrated manuscript of Cotton Genesis (used as the formal and iconographic model for the atrium's mosaics). The elaborate analysis also reveals how much the atrium copied the Old Testament cycle from the Cotton Genesis and where the mosaics radically transformed, completed and expanded this model. The final part of the text describes the function of these mosaics, reasons for selecting the particular scenes of Old Testament and their coherent meaning for citizens and public space of Venice.

  • Název v anglickém jazyce

    The Cotton Genesis in situ: An Early Christian Manuscript Cycle on the Walls of a Thirteenth-Century Venetian Church

  • Popis výsledku anglicky

    What was the source of the magnificent thirteenth century decorations in the atrium of San Marco in Venice, and how does it bear on their meaning? Based on this question, Herbert L. Kessler examines the relationship between the iconography of the thirteenth-century mosaics of the atrium in San Marco in Venice, and the fifth-century illustrated manuscript of Cotton Genesis (used as the formal and iconographic model for the atrium's mosaics). The elaborate analysis also reveals how much the atrium copied the Old Testament cycle from the Cotton Genesis and where the mosaics radically transformed, completed and expanded this model. The final part of the text describes the function of these mosaics, reasons for selecting the particular scenes of Old Testament and their coherent meaning for citizens and public space of Venice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Antique Memory and the Middle Ages

  • ISBN

    9788867281572

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    11-28

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Viella

  • Místo vydání

    Rome

  • Kód UT WoS kapitoly