Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Je dobré žít pod vlivem kognitivní iluze optimismu?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00073872" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00073872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Je dobré žít pod vlivem kognitivní iluze optimismu?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se ve svém interaktivně zaměřeném workshopu věnuje teoretickému zakotvení optimismu a pesimismu na základě čtyř současných konstruktů: dispozičního optimismu (Carver, Scheier, 2002), optimismu jako explanačního stylu (Seligman, 1990), nerealistického optimismu (Weinstein, 1980) a defenzivního pesimismu (Cantor, Norem, 1989). Na základě výsledků vybraných domácích i zahraničních studií diskutuje souvislost mezi optimismem/pesimismem a akademickou úspěšností, osobní pohodou a zdraví podporujícím chováním.

  • Název v anglickém jazyce

    Is it good to live under the influence of the cognitive illusion of optimism?

  • Popis výsledku anglicky

    The author pursues in her interactively oriented workshop the theoretical grounding of optimism and pessimism on the basis of four existing contemporary constructs: dispositional optimism (Carver, Scheier, 2002), optimism as explanatory style (Seligman,1990), unrealistic optimism (Weinstein, 1980) and defensive pessimism (Cantor, Norem, 1989). Based on the results of selected household and foreign studies discusses the link between optimism / pessimism and academic success, personal well-being and health supportive behavior.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-19808S" target="_blank" >GA13-19808S: Chování zdraví podporující a zdraví ohrožující: determinanty, modely a konsekvence</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů