Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00074244" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00074244 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/132212" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/132212</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-4-1" target="_blank" >10.5817/SP2014-4-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The paper draws on the theory of learning by Knut Illeris to interpret data from qualitative research in intergenerational learning at Czech primary and secondary schools. It is focused on describing the forms of interaction through which intergenerational learning among teachers takes place, i.e., perception, transmission, experience, imitation, and participation. The results of the analysis are interpreted in the school context in order to show how interaction research may contribute to the analysis of intergenerational learning in a specific institution.
Název v anglickém jazyce
Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective
Popis výsledku anglicky
The paper draws on the theory of learning by Knut Illeris to interpret data from qualitative research in intergenerational learning at Czech primary and secondary schools. It is focused on describing the forms of interaction through which intergenerational learning among teachers takes place, i.e., perception, transmission, experience, imitation, and participation. The results of the analysis are interpreted in the school context in order to show how interaction research may contribute to the analysis of intergenerational learning in a specific institution.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
35
Strana od-do
45-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—