Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Troubles with Dialogic Teaching. How to Situate Dialogue Back in Classrooms.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00074258" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00074258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Troubles with Dialogic Teaching. How to Situate Dialogue Back in Classrooms.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Classroom discourse has become one of the key topics of educational science. Many authors have a long-term research interest in forms of talk in the classroom and their educational functions.This paper examines dialogic teaching in Czech lower secondaryschools and shows whether Czech teachers use forms of dialogic teaching in their practice. It is based on an analysis of empirical data obtained from two successive research projects. The first one, called Communication in the Classroom (2009?2011) and its aim was to describe current state of educational communication in humanities subjects at Czech lower secondary schools. Data were collected through field ethnographic research using the method of video studies (Lefstein, Snell, 2014).

  • Název v anglickém jazyce

    Troubles with Dialogic Teaching. How to Situate Dialogue Back in Classrooms.

  • Popis výsledku anglicky

    Classroom discourse has become one of the key topics of educational science. Many authors have a long-term research interest in forms of talk in the classroom and their educational functions.This paper examines dialogic teaching in Czech lower secondaryschools and shows whether Czech teachers use forms of dialogic teaching in their practice. It is based on an analysis of empirical data obtained from two successive research projects. The first one, called Communication in the Classroom (2009?2011) and its aim was to describe current state of educational communication in humanities subjects at Czech lower secondary schools. Data were collected through field ethnographic research using the method of video studies (Lefstein, Snell, 2014).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů