Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Troubles with dialogic teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00073609" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00073609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210656114000336" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210656114000336</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2014.04.001" target="_blank" >10.1016/j.lcsi.2014.04.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Troubles with dialogic teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines dialogic teaching in Czech lower secondary schools and shows how Czech teachers use forms of dialogic teaching in their practice. We understand dialogic teaching as a method that harnesses communication and students’ work with language to promote their activity, deepen their thinking and enrich their understanding (Alexander, 2006). Yet, although Czech teachers praise the benefits of dialogic teaching, they are not capable of fully implementing its forms in their teaching. This paper identifies the basic deficits that accompany attempts at dialogic teaching. These are insufficient emphasis on rational argumentation and semantic noise. The paper concludes by suggesting that it is necessary to further develop the concept of dialogic teaching so that it can be incorporated into everyday teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Troubles with dialogic teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines dialogic teaching in Czech lower secondary schools and shows how Czech teachers use forms of dialogic teaching in their practice. We understand dialogic teaching as a method that harnesses communication and students’ work with language to promote their activity, deepen their thinking and enrich their understanding (Alexander, 2006). Yet, although Czech teachers praise the benefits of dialogic teaching, they are not capable of fully implementing its forms in their teaching. This paper identifies the basic deficits that accompany attempts at dialogic teaching. These are insufficient emphasis on rational argumentation and semantic noise. The paper concludes by suggesting that it is necessary to further develop the concept of dialogic teaching so that it can be incorporated into everyday teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Learning, Culture and Social Interaction

  • ISSN

    2210-6561

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    274-285

  • Kód UT WoS článku

    000345732100004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84911969123