Poppsychologie - popularizační články
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00075411" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00075411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poppsychologie - popularizační články
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice se kvalitní prostředky, kterými by psycholog mohl komunikovat s laickými čtenáři, vyskytují sporadicky a stejně jako má psychologická věda mnoho rovin a podob, je i její popularizace rozličná. Ačkoli je popularizaci vědeckých poznatků vtištěných a elektronických médiích vyhrazen prostor pokrývající vysokou poptávku laické veřejnosti, jsou nejčtenější webové portály a časopisy zatíženy vlastní představou o finální podobě adekvátního popularizačního textu. V důsledku toho pak musí potenciální autor, který pociťuje potřebu sdílet své poznatky a zkušenosti za hranice akademické instituce nebo aplikovaného pracoviště, přizpůsobit vědecký diskurz popularizačnímu. Proces psaní pop-článku však skýtá mnoho překážek, a těmi největšími jsou právě konsenzus na tom, jaké atributy by měl popularizační text mít a nutnost uspokojit poptávku čtenářů po tématech, které je aktuálně zajímají.
Název v anglickém jazyce
Poppsychology - articles dealing with popularization
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, the quality of media through which the psychologist could communicate with lay public occurs sporadically. Psychological science has many levels and forms and its popularization as well. Although the popularization of scientific knowledge in the printed and electronic media covers the space reserved for the high demand of the general public, there are still just magazines and web portals that are burdened by their own idea of the final form of adequate popularizing text. As a result, author who feels the need to share his knowledge and experience beyond the academic institution or applied institution has to adapt. The process of writing pop - article, however, brings many obstacles. This paper is a reflection on the various aspects of psychological science popularization and also reveals the process of changing the discourse of the scientific communication into popularization.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů