Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poppsychologie - popularizační články

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00075411" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00075411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Poppsychologie - popularizační články

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice se kvalitní prostředky, kterými by psycholog mohl komunikovat s laickými čtenáři, vyskytují sporadicky a stejně jako má psychologická věda mnoho rovin a podob, je i její popularizace rozličná. Ačkoli je popularizaci vědeckých poznatků vtištěných a elektronických médiích vyhrazen prostor pokrývající vysokou poptávku laické veřejnosti, jsou nejčtenější webové portály a časopisy zatíženy vlastní představou o finální podobě adekvátního popularizačního textu. V důsledku toho pak musí potenciální autor, který pociťuje potřebu sdílet své poznatky a zkušenosti za hranice akademické instituce nebo aplikovaného pracoviště, přizpůsobit vědecký diskurz popularizačnímu. Proces psaní pop-článku však skýtá mnoho překážek, a těmi největšími jsou právě konsenzus na tom, jaké atributy by měl popularizační text mít a nutnost uspokojit poptávku čtenářů po tématech, které je aktuálně zajímají.

  • Název v anglickém jazyce

    Poppsychology - articles dealing with popularization

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, the quality of media through which the psychologist could communicate with lay public occurs sporadically. Psychological science has many levels and forms and its popularization as well. Although the popularization of scientific knowledge in the printed and electronic media covers the space reserved for the high demand of the general public, there are still just magazines and web portals that are burdened by their own idea of the final form of adequate popularizing text. As a result, author who feels the need to share his knowledge and experience beyond the academic institution or applied institution has to adapt. The process of writing pop - article, however, brings many obstacles. This paper is a reflection on the various aspects of psychological science popularization and also reveals the process of changing the discourse of the scientific communication into popularization.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů