Romští žáci na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076762" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Romští žáci na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabýval problematikou mocenských konstelací v pedagogické komunikaci mezi romskými žáky a jejich učiteli. Výzkum, který jsem realizovala byl zaměřen na pedagogickou komunikaci mezi romskými žáky a jejich učiteli. Výzkum byl realizován na základě etnografického pozorování třídního kolektivu na základní škole. Na základě dat z výzkumu jsem stanovila pět mocenských konstelací, které se v pedagogické komunikaci vyskytovaly. Mocenské konstelace nesly názvy: Já jsem tady šéf, Hrajeme hru, Buď naší loutkou, Co dokážeš, Teď rozkazujeme my.
Název v anglickém jazyce
Roma pupils at the primary school
Popis výsledku anglicky
This text deals with problem of pedagogical communication between the Roma pupils and their teachers at the lower secondary school, particulary the levels of power in the class. The research that I realized, was focused on communication between teachersand Roma pupils. My inquiry was based on an ethnographic observation on the grounds of a primary school. Based on the data from the survey, I distinguished five power constellations that occurred in the classroom. The constellations are named: I am the boss here, We are play in the game, Be our puppet, Let's see what you can bear, Now we are commanding.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů