Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztahy rodiny a školy: na příkladu rodin cizinců.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076833" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztahy rodiny a školy: na příkladu rodin cizinců.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z nejožehavějších problémů současné civilizace jsou konflikty mezi etnickými, rasovými a náboženskými skupinami nebo celými národy a státy. Druhým důležitým problémem společnosti je vztah mezi rodiči a školou, což patří k základním a determinujícím subjektům výchovy a bez jejich dobrých vztahů a kooperace nemůže úspěšně fungovat vzdělávání mládeže. Příspěvek spojuje dvě významné oblasti současné pedagogiky a věnuje se vztahům školy a rodin-cizinců. Je zaměřen na vysvětlení současného stavu komunikace a kooperace českých škol a rodičů ruských žáků. Na problematiku nahlížíme očima ruských rodičů. Cílem příspěvku je identifikovat vztahy ruských rodin a českých škol. Výzkumné šetření bude zaměřené na objasnění specifiky vzájemných vztahu ruské rodiny a české školy v procesu akulturace.

  • Název v anglickém jazyce

    Relations between foreign families and schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on two important problem areas in modern education. First of all, it is relations and collaboration between families and schools. Secondly, it is the integration of ethnic minorities. This research is aimed at the relations and communication between Czech schools and Russian families, who moved to the Czech Republic. Children of ethnic minorities need family and school support. Parental involvement in children's lives, parental attitude toward their education and collaboration with school, play a very important role in children's integration. Ethnical differences can also be observed in the relations between families and school due to different approaches to bringing up children and different standpoints taken by parents and schoolwhen it comes to children's education, their academic success and playing a direct part in their lives. The purpose of this article is to identify present relations between Czech schools and Russian families.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů