Vztahy rodiny a školy: na příkladu rodin cizinců.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076833" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076833 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztahy rodiny a školy: na příkladu rodin cizinců.
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z nejožehavějších problémů současné civilizace jsou konflikty mezi etnickými, rasovými a náboženskými skupinami nebo celými národy a státy. Druhým důležitým problémem společnosti je vztah mezi rodiči a školou, což patří k základním a determinujícím subjektům výchovy a bez jejich dobrých vztahů a kooperace nemůže úspěšně fungovat vzdělávání mládeže. Příspěvek spojuje dvě významné oblasti současné pedagogiky a věnuje se vztahům školy a rodin-cizinců. Je zaměřen na vysvětlení současného stavu komunikace a kooperace českých škol a rodičů ruských žáků. Na problematiku nahlížíme očima ruských rodičů. Cílem příspěvku je identifikovat vztahy ruských rodin a českých škol. Výzkumné šetření bude zaměřené na objasnění specifiky vzájemných vztahu ruské rodiny a české školy v procesu akulturace.
Název v anglickém jazyce
Relations between foreign families and schools
Popis výsledku anglicky
The article focuses on two important problem areas in modern education. First of all, it is relations and collaboration between families and schools. Secondly, it is the integration of ethnic minorities. This research is aimed at the relations and communication between Czech schools and Russian families, who moved to the Czech Republic. Children of ethnic minorities need family and school support. Parental involvement in children's lives, parental attitude toward their education and collaboration with school, play a very important role in children's integration. Ethnical differences can also be observed in the relations between families and school due to different approaches to bringing up children and different standpoints taken by parents and schoolwhen it comes to children's education, their academic success and playing a direct part in their lives. The purpose of this article is to identify present relations between Czech schools and Russian families.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů