Přístupy ruských rodin k domácí přípravě svých dětí v českém školním kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00100416" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00100416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2017070321" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/lifele2017070321</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2017070321" target="_blank" >10.11118/lifele2017070321</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy ruských rodin k domácí přípravě svých dětí v českém školním kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na problematiku vzdělávání cizinců, která je v současné době velmi aktuální. V textu jsou popsány ruské rodiny, které procházejí procesem akulturace v českém školním prostředí. Příspěvek rozebírá dva důležité body ovlivňující studium ruských dětí v české škole: (1) názory ruských rodičů na vzdělávání jejich dětí v prostředí českých škol, (2) přístupy ruských rodičů k domácí přípravě svých dětí. Dále text popisuje, jak jsou tyto body propojeny se strategiemi akulturace, které rodiny respondentů zvolily.
Název v anglickém jazyce
Approaches of Russian Families to Children’s Home Preparation for School in the Czech School Context
Popis výsledku anglicky
The article focuses on issues of education of foreigners, which are currently very topical. The text describes Russian families, which are undergoing a process of acculturation in the Czech school environment. The article analyses two important factors, which influence the education of Russian children at the Czech schools. 1) Parents’ attitudes towards their children’s study at Czech schools, 2) Russian parents’ approach to home preparation of their children. This text describes how these two factors are connected with acculturation strategies, which have been chosen by Russian families.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LIFELONG LEARNING-CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
21-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—