Vzdělávání dětí cizinců na pražských základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F12%3A00389088" target="_blank" >RIV/68378025:_____/12:00389088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání dětí cizinců na pražských základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá školní praxí integrace dětí cizinců. Český vzdělávací systém postrádá systematické nástroje k docílení plné integrace a inkluze dětí cizinců. K analýze byly využity polostrukturované rozhovory uskutečněné v 11 pražských základních školách se zástupci z řad vedení školy a pedagogy, kteří se podílí prakticky na integraci dětí cizinců do výuky. Analýza sleduje rodinné strategie akulturace a přístupy k integraci žáků cizinců uplatňované na školách. Uzavírá diskusí imigrantského paradoxu, školně velmi úspěšnými minoritami, který je spojován především s vietnamskými žáky a studenty.
Název v anglickém jazyce
Educating Immigrant Children in Primary Schools in Prague
Popis výsledku anglicky
The article examines the Czech educational praxis toward integration of immigrant children. Czech national educational policy still lacks specific measures which would systematically promote inclusive education and integration of immigrant children. Thearticle aims to describe the experience of schools with integration of immigrant children at schools, and to identify the most important barriers that prevent full participation of immigrant children according to accounts of interviewees. The paper provides insight into diverse into the ways how schools deal with immigrant children, families´ acculturation strategies and inclusive educational policy. The author concludes with a discussion of ?immigrant paradox, highly achieving minorities (particularlyVietnamese).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Naše společnost
ISSN
1214-438X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
10-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—