Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání dětí cizinců na pražských základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F12%3A00389088" target="_blank" >RIV/68378025:_____/12:00389088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání dětí cizinců na pražských základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá školní praxí integrace dětí cizinců. Český vzdělávací systém postrádá systematické nástroje k docílení plné integrace a inkluze dětí cizinců. K analýze byly využity polostrukturované rozhovory uskutečněné v 11 pražských základních školách se zástupci z řad vedení školy a pedagogy, kteří se podílí prakticky na integraci dětí cizinců do výuky. Analýza sleduje rodinné strategie akulturace a přístupy k integraci žáků cizinců uplatňované na školách. Uzavírá diskusí imigrantského paradoxu, školně velmi úspěšnými minoritami, který je spojován především s vietnamskými žáky a studenty.

  • Název v anglickém jazyce

    Educating Immigrant Children in Primary Schools in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    The article examines the Czech educational praxis toward integration of immigrant children. Czech national educational policy still lacks specific measures which would systematically promote inclusive education and integration of immigrant children. Thearticle aims to describe the experience of schools with integration of immigrant children at schools, and to identify the most important barriers that prevent full participation of immigrant children according to accounts of interviewees. The paper provides insight into diverse into the ways how schools deal with immigrant children, families´ acculturation strategies and inclusive educational policy. The author concludes with a discussion of ?immigrant paradox, highly achieving minorities (particularlyVietnamese).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Naše společnost

  • ISSN

    1214-438X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    10-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus