Děti cizinců a jejich integrace/inkluze na pražských základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F11%3A00373373" target="_blank" >RIV/68378025:_____/11:00373373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Děti cizinců a jejich integrace/inkluze na pražských základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představit postoj škol k aktuálnímu tématu integrace dětí cizinců. K tomuto účelu autorka provedla a analyzovala více než dvacet hloubkových rozhovorů s vedením a pedagogy pražských základních škol uskutečněných na podzim 2009. Problematika integrace dětí cizinců do škol je v České republice stále poměrně nová a není systematicky řešena. Školám chybí vodítka, jak postupovat při vyrovnávání šancí pro děti cizí státní příslušnosti a přístupy škol se podstatně liší. V článku jsou dále diskutovány různé akulturační strategie rodin, které jsou (vedle opatření zaváděných školami) také podstatná pro úspěch inkluze ve vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Immigrant Children and their Integration/Inclusion in Prague Elementary Schools
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to present the attitudes toward integration of immigrant children in Czech basic schools. The author analyzed more than 20 in-depth interviews with members of school management and teachers that she conducted in autumn 2009. Ashigher numbers of immigrant children in Czech schools and the demands of inclusive education is still relatively new in the Czech Republic, there exist no clear guidelines how to equalize educational opportunities of students of foreign origin and current praxis at schools considerably differs. The author discusses also acculturation strategies of immigrant families and concludes with statement that successful inclusive education depends upon partnership of school and family.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociální pedagogika v souvislostech globální krize
ISBN
978-80-87182-16-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
557-565
Název nakladatele
IMS
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—