Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Připravenost norských základních škol na práci s dětmi přistěhovalci z pohledu učitelů a norské legislativy: inspirace pro českou situaci?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090940" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Připravenost norských základních škol na práci s dětmi přistěhovalci z pohledu učitelů a norské legislativy: inspirace pro českou situaci?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je popsat a charakterizovat současný stav přijímání a vzdělávání dětí přistěhovalců v norských základních školách, poukázat na charakteristické rysy norského vzdělávacího systému ve vztahu k vzdělávání přistěhovalců a seznámit se současnými výzvami, kterým v této oblasti čelí norský vzdělávací systém. Jelikož se jedná o prezentaci skandinávského prostředí, které je tradičně známo svým důrazem na společenskou rovnost a relativní úspěšností v přijímání cizinců, mohou být výsledky inspirativní pro české prostředí. Vzdělávání dětí cizinců se vzhledem k současné migrační situaci stává aktuálnější pro stále více zemí, což vyžaduje změny ve vzdělávacích politikách. Mluvíme-li o setkávání kultur, nelze se vyhnout pojmům: asimilace, segregace a integrace (Meglitsch, 1985), i pro tento příspěvek jsou proto teoretickými východisky. Vztáhneme-li pojetí integrace do norských škol, uvidíme, že je diskutován koncept tzn. školy společné kultury (či multikulturní školy), (Hauge, 2014).

  • Název v anglickém jazyce

    Readiness of Norwegian Elementary Schools to Work with Immigrant Children from the perspective of teachers and Norwegian Legislation: inspiration for Czech school environment?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes and characterizes the current state of immigrant children education in Norwegian primary schools. It also shows what is typical for Norwegian educational system in relation to the immigrant children education and what challenges Norway has to face in this area. Result can be inspirational for the Czech environment since it is the presentation of the Scandinavian environment, which is traditionally known for its emphasis on social equality. Immigrant children educating becomes more relevant to more and more countries due the current situation of immigration. A lot of countries must change its educational policy. We cannot avoid concepts: assimilation, segregation and integration (Meglitsch, 1985) when we talk about cultural encounters. Relating the concept of integration in Norwegian schools, we see that the concept of School of common culture (multicultural education) is being discussed (Hauge, 2014). The presence of minority students is a prerequisite.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů