Adaptation of Immigrant Children into Elementary Schools in the Czech and Norwegian Context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090659" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptation of Immigrant Children into Elementary Schools in the Czech and Norwegian Context
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the project is to identify and to characterize what conditions are created in the Czech and Norwegian schools for immigrant children adaptation and to analyze the role of the key players in this adaptation process. The project presents a dissertation thesis which is a comparative study. The main research questions are: What is the current situation in immigrant children adaptation in Czech and Norwegian schools? And what are the current challenges for schools in the Czech and Norwegian school context?
Název v anglickém jazyce
Adaptation of Immigrant Children into Elementary Schools in the Czech and Norwegian Context
Popis výsledku anglicky
The aim of the project is to identify and to characterize what conditions are created in the Czech and Norwegian schools for immigrant children adaptation and to analyze the role of the key players in this adaptation process. The project presents a dissertation thesis which is a comparative study. The main research questions are: What is the current situation in immigrant children adaptation in Czech and Norwegian schools? And what are the current challenges for schools in the Czech and Norwegian school context?
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů