Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptation of Immigrant Children into Elementary Schools in the Czech and Norwegian Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090659" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptation of Immigrant Children into Elementary Schools in the Czech and Norwegian Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the project is to identify and to characterize what conditions are created in the Czech and Norwegian schools for immigrant children adaptation and to analyze the role of the key players in this adaptation process. The project presents a dissertation thesis which is a comparative study. The main research questions are: What is the current situation in immigrant children adaptation in Czech and Norwegian schools? And what are the current challenges for schools in the Czech and Norwegian school context?

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptation of Immigrant Children into Elementary Schools in the Czech and Norwegian Context

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the project is to identify and to characterize what conditions are created in the Czech and Norwegian schools for immigrant children adaptation and to analyze the role of the key players in this adaptation process. The project presents a dissertation thesis which is a comparative study. The main research questions are: What is the current situation in immigrant children adaptation in Czech and Norwegian schools? And what are the current challenges for schools in the Czech and Norwegian school context?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů