Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090658" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje projekt disertační práce, která se zabývá tématem adaptace dětí cizinců na školní prostředí. Většinou je na adaptaci v literatuře a výzkumech nahlíženo jako na lineární proces týkající se pouze dětí a jejich rodičů. V disertační práci ale považuji školní adaptaci za komplexní, triangulační proces, který zahrnuje proměnné týkající se dítěte, rodiny a školy (stejně jako autorky Brizuela a Garcia Sellers, 1999) a který je zakotven ve větším sociálním, kulturním a politickém kontextu. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat současný stav adaptace dětí cizinců na české a norské školní prostředí a popsat, jaké role v tomto procesu hrají jeho klíčoví aktéři. Výzkumným designem je srovnávací případová studie za použití analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, dětmi cizinci a jejich rodiči.

  • Název v anglickém jazyce

    Immigrant Children School Adaptation into Czech and Norwegian Schools

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents a dissertation project which deals with the immigrant children adaptation into schools. Adaptation is mostly viewed as a lineral process in literature and researches concerning only the child and parents. But I think of adaptation as of the complex triangulation process that includes variables related to the child, family and school (as well as author Garcia and Brizuela Sellers, 1999), which is embedded in a larger social, cultural and political context. The aim is to analyze and characterize the current state of immigrant children adaptation in the Czech and Norwegian schools and describe the role of its key players in this process. Research design is a comparative case study using document analysis and semi-structured interviews with teachers, immigrant children and their parents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studentské fórum XV

  • ISBN

    9788074545832

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    126-142

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku