Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090658" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090658 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje projekt disertační práce, která se zabývá tématem adaptace dětí cizinců na školní prostředí. Většinou je na adaptaci v literatuře a výzkumech nahlíženo jako na lineární proces týkající se pouze dětí a jejich rodičů. V disertační práci ale považuji školní adaptaci za komplexní, triangulační proces, který zahrnuje proměnné týkající se dítěte, rodiny a školy (stejně jako autorky Brizuela a Garcia Sellers, 1999) a který je zakotven ve větším sociálním, kulturním a politickém kontextu. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat současný stav adaptace dětí cizinců na české a norské školní prostředí a popsat, jaké role v tomto procesu hrají jeho klíčoví aktéři. Výzkumným designem je srovnávací případová studie za použití analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, dětmi cizinci a jejich rodiči.
Název v anglickém jazyce
Immigrant Children School Adaptation into Czech and Norwegian Schools
Popis výsledku anglicky
This contribution presents a dissertation project which deals with the immigrant children adaptation into schools. Adaptation is mostly viewed as a lineral process in literature and researches concerning only the child and parents. But I think of adaptation as of the complex triangulation process that includes variables related to the child, family and school (as well as author Garcia and Brizuela Sellers, 1999), which is embedded in a larger social, cultural and political context. The aim is to analyze and characterize the current state of immigrant children adaptation in the Czech and Norwegian schools and describe the role of its key players in this process. Research design is a comparative case study using document analysis and semi-structured interviews with teachers, immigrant children and their parents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Studentské fórum XV
ISBN
9788074545832
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
126-142
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—