Visual Language of Safavid and Ottoman Ceremonies and Feasts Depictions in the 16th-Century Miniature Painting: Reformulating Proportions between Figures and Architecture
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00077060" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00077060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visual Language of Safavid and Ottoman Ceremonies and Feasts Depictions in the 16th-Century Miniature Painting: Reformulating Proportions between Figures and Architecture
Popis výsledku v původním jazyce
With respect to illustrations of ceremonies and feasts in the Safavid and Ottoman traditions, the theme includes particular features - especially the accentuation of the ruler, which within the actual event results from the presence of attending onlookers, these reflecting both the representation of a royal subject and the performance of ceremony. Even though this basic feature is shared by Safavid and autonomous Ottoman painting, the visual language of each relates to a distinct treatment of the theme.The Safavid painters follow the Persian miniature tradition accentuating architectural structures without any radical adaptation of the visual language to the particulars of theme. The accentuation of figures seems to be in contraposition to the traditional dominance of architecture, which establishes an adjacent ornamental structure within the painting.
Název v anglickém jazyce
Visual Language of Safavid and Ottoman Ceremonies and Feasts Depictions in the 16th-Century Miniature Painting: Reformulating Proportions between Figures and Architecture
Popis výsledku anglicky
With respect to illustrations of ceremonies and feasts in the Safavid and Ottoman traditions, the theme includes particular features - especially the accentuation of the ruler, which within the actual event results from the presence of attending onlookers, these reflecting both the representation of a royal subject and the performance of ceremony. Even though this basic feature is shared by Safavid and autonomous Ottoman painting, the visual language of each relates to a distinct treatment of the theme.The Safavid painters follow the Persian miniature tradition accentuating architectural structures without any radical adaptation of the visual language to the particulars of theme. The accentuation of figures seems to be in contraposition to the traditional dominance of architecture, which establishes an adjacent ornamental structure within the painting.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Art History Studies: Art & Society
ISBN
9786055120863
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
90-103
Název nakladatele
DAKAM Publishing
Místo vydání
Istanbul
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
23. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—