Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrated module educational aids as a method of personality self-actualization in multucultural global environment (via example of aids for bilinguals)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00077312" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00077312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Integrativnye modulnye učebnye posobija kak puť k samoaktualizacii ličnosti v polikulturnom globalnom obrazovatelnom prostranstve (na primere posobij dlja bilingvov)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Segodnja my vse javljaemsa svideteljami interesnogo paradoksa: byshije ?slabye? ucheniki tradicionnoj (znanije-orientirovannoj) shkoly okazyvajutsa bolee uspeshnymi vo vzrosloj zhizni, nezheli byvshije ?otlichniki?. Prichinoj etogo mozhet posluzhit to, chto ?otlichniki? v shole zanimalis zauchivanijem i vosproizvedenijem, a ?slabye? ucheniki ? izobretenijem sposobov izbezhat neinteresnogo mechanicheskogo zauchivanija. V itoge u ?slabych? formirujetsa opyt tvorcheskoj dejatelnosti, razvivajutsa kreativnyje kachestva, a u ?silnych? ? sposobnost k reprodukcii chuzhogo opyta. Dannyj primer ne oznachaet, chto reproduktivnyje funkcii při obuchenii ne vazhny. Znanije norm, stereotipov nakoplennogo opyta pokolenij dolzhno obrazovyvat nekij bazis, ot kotorogo idolzhno ottalkivatsa tvorcheskoje myshlenije. Drugimi slovami ? ne ?izobretat velosiped?, no izobretat nechto kardinalno novoje, ottalkivajas ot znanij o ?velosipede? i nalichija prakticheskogo opyta ego sborki.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated module educational aids as a method of personality self-actualization in multucultural global environment (via example of aids for bilinguals)

  • Popis výsledku anglicky

    Today all of us are witnesses of interesting paradox: the former "weak" students of traditional (knowledge - focused) schools appear more successful in adult life, than former "excellent students". The reason consists in the fact that "excellent students" at school were engaged in learning and reproduction processes, and "weak" pupils ? in the invention of ways to avoid uninteresting mechanical learning. As a result "weak" students are getting their experience of creative activity and developing creative skills and "strong" students are forming the ability to reproduce the other people`s experience. This example does not mean that reproducing skills in learning are not important. The knowledge of norms, stereotypes of the experience gained by generations has to form a certain basis from which the creative thinking has to make a start.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovacionnye texnologii v obrazovanii: poisk novych paradigm

  • ISBN

    9965400830

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    222-232

  • Název nakladatele

    Baishev University Aktobe

  • Místo vydání

    Aktobe, Kazachstán

  • Místo konání akce

    Aktobe, Kazachstán

  • Datum konání akce

    31. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku