Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Naděje pro příští generaci: Psychosociální souvislosti naděje u dětí ve věku 8 až 12 let

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00077424" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00077424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Naděje pro příští generaci: Psychosociální souvislosti naděje u dětí ve věku 8 až 12 let

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku představujeme výsledky výzkumu souvislostí naděje u českých dětí ve věku 8 až 12 let (N=350). Data byla sbírána pomocí Dotazníku osobní pohody a naděje v průběhu května až července 2014. Výsledky analýzy dat ukazují, že děti s vyšší mírou naděje (ve smyslu nadějného způsobu myšlení dle teorie R. Snydera) jsou spokojenější se svým životem, fyzicky aktivnější a jsou také spokojenější se svým vzhledem a s kvalitou rodinného zázemí. Výsledky podporují důležitost posilování nadějného přístupu u dětí a mohou se stát významným podnětem pro programy pozitivní edukace ve školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Hope for the next generation: The psychosocial context of hope in children aged 8-12 years

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we present the results of research of hope in Czech children aged 8-12 years (N = 350). Data were collected through questionnaire of Well-being and hope between May and July 2014. The results of the data analysis show that children with higher level of hope (in the sense of hopeful thinking, according to R. Snyder) are more satisfied with their lives, they are physically active and they are also more satisfied with their physical appearance and the quality of family background. The resultssupport the importance of enhancing hopeful approach in children and can become an important stimulus for introducing positive education programs in schools.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů