Od kódu k hmotě. Několik poznámek k materializaci hudby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078035" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od kódu k hmotě. Několik poznámek k materializaci hudby
Popis výsledku v původním jazyce
Hudba je jedním z nejabstraktnějších médií uměleckého vyjádření. Jejím materiálem jsou pouhé vibrace různých materiálů reprezentované symbolickou formou zápisu či záznamu a prchavým časoprostorem její existence je ono benjaminovské ?tady a teď?. V okamžiku, kdy se hudba přesunula do prostředí digitálních médií, zpřetrhala poslední vazby na materiální média a stala se abstraktním kódem. Už tak silná touha umělců po něčem uchopitelném a fyzicky tvarovatelném byla zesílena prohlubující se dematerializací světa hudby. Textu předkládá možné příčiny a důsledky této frustrace. Na několika historických příkladech poukazuje na různé způsoby fyzické materializace hudby od druhé poloviny 20. století po současnost. Snaží se ukázat, že hudba se za specifických podmínek může stát tělesem, architekturou či skulpturou.
Název v anglickém jazyce
From code to matter. A few remarks on music embodiment
Popis výsledku anglicky
Music is one of the most abstract media of artistic expression. Its matters are mere vibrations of different materials represented in the symbolic form of notation or as a recordings. Walter Benjamin's "here and now" is the spacetime of its existence. Inthe moment when music moved to an environment of digital media, the last bounds to physical media were disrupted and music became abstract code. The already strong desire of artists for something material and physically deformable was strengthened by deepening dematerialization of the world of music. The following lecture tries to present the possible causes and consequences of this frustration. On several historical examples are being pointed out the various ways of the physical materialization of music from the late 20th century to the present. The lecture proves that music under specific conditions can become body, architecture or sculpture.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů