Hudba pro oči : přirozený svět jako multimodální problém
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092670" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092670 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudba pro oči : přirozený svět jako multimodální problém
Popis výsledku v původním jazyce
Hudba je jedním z nejabstraktnějších médií uměleckého vyjádření. Jejím materiálem jsou pouhé vibrace různých materiálů reprezentované symbolickou formou zápisu či záznamu a prchavým časoprostorem její existence je ono benjaminovské „tady a teď“. V okamžiku, kdy se hudba přesunula do prostředí digitálních médií, zpřetrhala poslední vazby na materiální média a stala se abstraktním kódem. Už tak silná touha umělců po něčem uchopitelném a fyzicky tvarovatelném byla zesílena prohlubující se dematerializací světa hudby. V následujícím textu se pokusíme předložit možné příčiny a důsledky této frustrace. Na několika historických příkladech se pokusíme poukázat na různé způsoby fyzické materializace hudby od druhé poloviny 20. století po současnost. Budeme se snažit ukázat, že hudba se za specifických podmínek může stát tělesem, architekturou či skulpturou.
Název v anglickém jazyce
Music for Eyes : Lebenswelt as a Multimodal Problem
Popis výsledku anglicky
Music is one of the most abstract media of artistic expression. Its materials are mere vibrations of various materials represented by a symbolic form of writing or recording and W. Benjamin's "here and now" is an ephemeral space-time of its existence. When music has moved to an environment of digital media it tore last bindings with material media and become an abstract code. The already strong desire of artists for something tangible and physically formable was reinforced by the growing dematerialisation of the music world. In what follows we will attempt to present possible causes and consequences of this frustration. On several historical examples, we will attempt to highlight the different ways of the physical materialization of music since the late 20th century to the presence. We will try to show that music under specific conditions may become a solid figure, architecture or sculpture.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů