Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filmmakers to Themselves? Czech Documentary Cinema After 2000

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078408" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Filmmakers to Themselves? Czech Documentary Cinema After 2000

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of Czech post-socialist documentary cinema was significantly influenced by the process of privatization of Short Film (the former resource base for documentary filmmaking). In the early 1990s, the documentary, as a rather unprofitable area of filmmaking, was not a priority for the rapidly developing field of domestic production. As such, documentary was fully dependent on collaboration with the television industry. This study, however, focuses mainly on the period aft er the year 2000, and analyses its main trends. Special attention is paid to the establishment of new institutions to support the development and production of film, as well as new marketing and exhibition platforms. Documentary filmmaking in a small post-socialist countryis here treated as being embedded in and influenced by a web of inter-relations between filmmakers, Czech Television, the Institute of Documentary Cinema and the Jihlava International Documentary Film Festival.

  • Název v anglickém jazyce

    Filmmakers to Themselves? Czech Documentary Cinema After 2000

  • Popis výsledku anglicky

    The development of Czech post-socialist documentary cinema was significantly influenced by the process of privatization of Short Film (the former resource base for documentary filmmaking). In the early 1990s, the documentary, as a rather unprofitable area of filmmaking, was not a priority for the rapidly developing field of domestic production. As such, documentary was fully dependent on collaboration with the television industry. This study, however, focuses mainly on the period aft er the year 2000, and analyses its main trends. Special attention is paid to the establishment of new institutions to support the development and production of film, as well as new marketing and exhibition platforms. Documentary filmmaking in a small post-socialist countryis here treated as being embedded in and influenced by a web of inter-relations between filmmakers, Czech Television, the Institute of Documentary Cinema and the Jihlava International Documentary Film Festival.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication

  • ISSN

    1731-450X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    41-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus