Head and Stomach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F16%3AN0000093" target="_blank" >RIV/61384984:51310/16:N0000093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Head and Stomach
Popis výsledku v původním jazyce
Studie „Head and Stomach“ zkoumá vliv organizační struktury televize veřejné služby (dánské DR, švédské STV a české ČT), jejích institucionálních mechanismů a diskurzivních praktik televizních dicision makerů na současnou podobu dokumentárního filmu, jeho pozici a funkci. Post-socialistická Česká televize uspořádala v prosinci 2015 „masterclass“, na níž pozvala zahraniční commissioning editory ze západních veřejnoprávních televizí (DR, STV), aby prezentovali českým dokumentaristům, producentům i odborné veřejnosti „nové trendy v oblasti dokumentárního filmu v Evropě“. Následující text je případovou studií této události a představuje formát masterclass jako východisko pro zkoumání představ o dokumentárním filmu v systému televize veřejné služby. Událost interpretuje z pozice insidera (režisérky a dramaturgyně dokumentárních filmů v ČT). Pomocí etnografických metod (zúčastněné pozorování, rozhovory) a z perspektivy studií produkční kultury nahlíží masterclass jako určitý druh kultivačního rituálu, inspirována přístupem Johna Caldwella a Georginy Born. Událost masterclass zasazuje do kontextu vývoje dokumentárního filmu v prostředí evropských televizí veřejné služby po roce 1990 (politické, sociální, ekonomické a technologické změny), s přihlédnutím ke specifikům vývoje v post-socialistické České televizi, včetně etablování konceptu tzv. autorského dokumentu.
Název v anglickém jazyce
Head and Stomach
Popis výsledku anglicky
The study explores how the organization structure of public service broadcasting (Danish DR, Swedish STV and Czech ČT), its institutional mechanisms and discourse practices of television decision makers influence current form of documentary film, its position and function. In December 2015, the post-socialist Czech Television organized a masterclass with commissioning editors from Western public broadcasting services (DR, STV) presenting to Czech documentary filmmakers, producers and professionals “new trends in documentary film in Europe”. The presented text is a case study of this event and presents the format of masterclass as a basis for the exploration of conceptions of documentary film in the system of public service broadcasting. The event is interpreted from the position of an insider (the director and dramaturge of documentary films in Czech Television). Employing ethnographic methods (participant observation, interviews) and the perspective of cultural studies of media production and inspired by the approach of John Caldwell and Georgina Born, it understands masterclass as a cultivation ritual. The event of masterclass is contextualized within the development of documentary film in the environment of European public broadcasting services after 1990 (political, social, economic and technological changes), taking into account the specific development of post-socialist Czech Television and the establishment of the concept of so-called auteur documentary film.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
61-95
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—