Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discovering English with the Sketch Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078722" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discovering English with the Sketch Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Discovering English with Sketch Engine is the title of a forthcoming book (Thomas, 2015) which introduces the use of corpora in language study, teaching, writing and translating. It focuses on using the Sketch Engine to identify patterns of normal usagein many aspects of English ranging from morphology to discourse and pragmatics. This paper discusses the findings from the most recent semester when corpora were used by three different groups of university students studying English for different ends. It was found that learners who are capable of drawing conclusions from data are quick to recognize the potential of corpora. Through training in the relevant aspects of linguistics and the software, all 60 students were able to create and exploit corpora.Although the book itself was still under development, its approach was piloted on these students using extended excerpts and was demonstrated to be of value in fulfilling quite different needs.

  • Název v anglickém jazyce

    Discovering English with the Sketch Engine

  • Popis výsledku anglicky

    Discovering English with Sketch Engine is the title of a forthcoming book (Thomas, 2015) which introduces the use of corpora in language study, teaching, writing and translating. It focuses on using the Sketch Engine to identify patterns of normal usagein many aspects of English ranging from morphology to discourse and pragmatics. This paper discusses the findings from the most recent semester when corpora were used by three different groups of university students studying English for different ends. It was found that learners who are capable of drawing conclusions from data are quick to recognize the potential of corpora. Through training in the relevant aspects of linguistics and the software, all 60 students were able to create and exploit corpora.Although the book itself was still under development, its approach was piloted on these students using extended excerpts and was demonstrated to be of value in fulfilling quite different needs.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů