Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher Trainees Create and Exploit a Graded Reader Corpus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078720" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher Trainees Create and Exploit a Graded Reader Corpus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Trainees are MA students in a Faculty of Arts teacher training program. In Spring 2014, their courses in ?Linguistics for Language Teachers? ran in parallel with "Syllabus, Lesson and Material Design for ELT". The pre-service teachers are mostly familiaras their undergraduate program offers courses that revolve around corpora. Further training was available through worksheets taken from Discovering English with Sketch Engine (Thomas 2015). We use Sketch Engine to create corpora and for linguistic analysis. Working in small groups, each chose a graded reader, scanned it and added it to an existing corpus of graded readers. The trainees used our concordancing software to search their texts for examples of a wide range of language features that they willsoon be teaching. They made a subcorpus of books at the same GR Level.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher Trainees Create and Exploit a Graded Reader Corpus

  • Popis výsledku anglicky

    Trainees are MA students in a Faculty of Arts teacher training program. In Spring 2014, their courses in ?Linguistics for Language Teachers? ran in parallel with "Syllabus, Lesson and Material Design for ELT". The pre-service teachers are mostly familiaras their undergraduate program offers courses that revolve around corpora. Further training was available through worksheets taken from Discovering English with Sketch Engine (Thomas 2015). We use Sketch Engine to create corpora and for linguistic analysis. Working in small groups, each chose a graded reader, scanned it and added it to an existing corpus of graded readers. The trainees used our concordancing software to search their texts for examples of a wide range of language features that they willsoon be teaching. They made a subcorpus of books at the same GR Level.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů