Corpora and Language Learning with the Sketch Engine and SKELL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085436" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.rfla-journal.org/" target="_blank" >http://www.rfla-journal.org/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Corpora and Language Learning with the Sketch Engine and SKELL
Popis výsledku v původním jazyce
We introduce the idea of using corpora ? the linguist's name for "big data" ? in language research, and sketch its history, first in linguistics in general, then in language learning and teaching. We then take a careful look at the hazards of using corpora in language learning, and arrive at some maxims for when and how they have a place: firstly, don't scare the students; then, use the corpus when the dictionary does not tell you enough, and moreover, disguise the corpus as a dictionary. We then introduce Sketch Engine, and show how it implements these ideas through SKELL, its language-learner interface. We show how corpora can be used, both in the classroom, and in the background, for syllabus design, where we have used corpora of learner output to identify patterns of overuse and underuse, with implications for what needs teaching.
Název v anglickém jazyce
Corpora and Language Learning with the Sketch Engine and SKELL
Popis výsledku anglicky
We introduce the idea of using corpora ? the linguist's name for "big data" ? in language research, and sketch its history, first in linguistics in general, then in language learning and teaching. We then take a careful look at the hazards of using corpora in language learning, and arrive at some maxims for when and how they have a place: firstly, don't scare the students; then, use the corpus when the dictionary does not tell you enough, and moreover, disguise the corpus as a dictionary. We then introduce Sketch Engine, and show how it implements these ideas through SKELL, its language-learner interface. We show how corpora can be used, both in the classroom, and in the background, for syllabus design, where we have used corpora of learner output to identify patterns of overuse and underuse, with implications for what needs teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Revue Française de Linguistique Appliquée
ISSN
1386-1204
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
61-80
Kód UT WoS článku
000355571100005
EID výsledku v databázi Scopus
—