Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000902" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=114&Itemid=108" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=114&Itemid=108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka ? CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se

  • Název v anglickém jazyce

    Learner corpora, CzeSL and Czech as a Second Language

  • Popis výsledku anglicky

    In this text, we trace the development of so called learner corpora over the two last decades to the present day, focusing on the role of the computer corpus in giving new impetus to the various fields of second/foreign language learning and teaching. First, we focus on the phenomenon of a learner corpus itself, explaining its main parameters and also the motivation leading to its building. We discuss the different types of monolingual and multilingual corpora, proposing at the same time a common corpusand second language learning and teaching terminology. We examine the practical issues of corpus exploitation and the contribution of corpus-based linguistic research in the teaching of second language. Second, we give a brief overview of the worldwidecorpora, dividing them into several categories according to chosen criteria. To help readers´ better orientation on this field, we summarise the information about several important learner corpora into a synoptical table. The most importa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sapere Aude 2011 evropské a české vzdělávání

  • ISBN

    978-80-904877-2-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    664-674

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    3. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku