Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Function in English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078731" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.zkouskypark.cz/cs/fotogaleria-the-p-a-r-k-conference--spring-2014" target="_blank" >http://www.zkouskypark.cz/cs/fotogaleria-the-p-a-r-k-conference--spring-2014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Function in English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    If you're ever fortunate enough to be addressed with the lesser spotted "how do you do?" or more commonly, "how's it going?", "what's up?" or "alright?", do you respond by telling the truth? If someone says "let's do lunch sometime" should you whip out your diary and tentatively pencil in a date? And why do the Brits say "sorry" when someone else bumps into them with their trolley in the supermarket? As language teachers one of our main aims is to equip learners with the tools to be effective communicators in English. In our quest, we often teach vocabulary and grammar as separate items, but this doesn't help our learners know that the response to "how do you do?" is "how do you do?". Knowing how to react to certain phrases, that is, functional language, in certain situations is key for effective communication to take place. In this practical session we'll explore functions of the language and how they can be taught in the classroom using examples from the new International Express.

  • Název v anglickém jazyce

    Function in English

  • Popis výsledku anglicky

    If you're ever fortunate enough to be addressed with the lesser spotted "how do you do?" or more commonly, "how's it going?", "what's up?" or "alright?", do you respond by telling the truth? If someone says "let's do lunch sometime" should you whip out your diary and tentatively pencil in a date? And why do the Brits say "sorry" when someone else bumps into them with their trolley in the supermarket? As language teachers one of our main aims is to equip learners with the tools to be effective communicators in English. In our quest, we often teach vocabulary and grammar as separate items, but this doesn't help our learners know that the response to "how do you do?" is "how do you do?". Knowing how to react to certain phrases, that is, functional language, in certain situations is key for effective communication to take place. In this practical session we'll explore functions of the language and how they can be taught in the classroom using examples from the new International Express.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů