Silné stránky charakteru a akademická motivace ve vztahu k optimálnímu prospívání českých vysokoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00082549" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00082549 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/133854" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/133854</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Silné stránky charakteru a akademická motivace ve vztahu k optimálnímu prospívání českých vysokoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná studie se zabývá aktuálními tématy pozitivní psychologie. Hlavním cílem je prozkoumat vztah mezi optimálním prospíváním, využíváním silných stránek charakteru a akademickou motivací vysokoškolských studentů. Pro sběr dat, který probíhal na jařeroku 2014 pomocí online anonymního dotazníku, byly použity metody The PERMA Profiler (Kern & Butler, 2013), The Strengths Use Scale (Govindji & Linley, 2007) a The Academic Motivation Scale (Vallerand et al., 1992). Výzkumný soubor tvořilo 403 studentů českých vysokých škol. Získaná data byla zpracována pomocí statistického programu SPSS. Výsledky naznačují, že studenti s vyšší mírou optimálního prospívání více využívají svých silných stránek a uplatňují vnitřní motivaci ke studiu. Výsledky mohou nalézt uplatnění ve výchovně-vzdělávacím procesu při zavádění programů pozitivní edukace zaměřených na identifikaci a rozvoj silných stránek charakteru studentů.
Název v anglickém jazyce
Character Strengths and Academic Motivation in Relation to Flourishing in Czech University Students
Popis výsledku anglicky
This study examines current topics of positive psychology. The main aim of the study is to explore relations between flourishing, use of character strengths and academic motivation among university students. The online anonymous data collection took place in spring 2014. We used following methods: The PERMA Profiler (Kern & Butler, 2013), The Strengths Use Scale (Govindji & Linley, 2007) and The Academic Motivation Scale (Vallerand et al., 1992). The research sample consists of 403 Czech university students. Obtained data were processed in statistical programme SPSS. The results show that flourishing students use their character strengths and they are driven by inner motivation. The results may find use in educational process, specifically in the implementations of positive education programs aimed at identifying and developing character strengths of students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annales psychologici
ISSN
2336-4939
e-ISSN
—
Svazek periodika
1 (15)
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
24-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—