Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Silné stránky charakteru a akademická motivace ve vztahu k optimálnímu prospívání českých vysokoškolských studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00082549" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00082549 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/133854" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/133854</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Silné stránky charakteru a akademická motivace ve vztahu k optimálnímu prospívání českých vysokoškolských studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumná studie se zabývá aktuálními tématy pozitivní psychologie. Hlavním cílem je prozkoumat vztah mezi optimálním prospíváním, využíváním silných stránek charakteru a akademickou motivací vysokoškolských studentů. Pro sběr dat, který probíhal na jařeroku 2014 pomocí online anonymního dotazníku, byly použity metody The PERMA Profiler (Kern &amp; Butler, 2013), The Strengths Use Scale (Govindji &amp; Linley, 2007) a The Academic Motivation Scale (Vallerand et al., 1992). Výzkumný soubor tvořilo 403 studentů českých vysokých škol. Získaná data byla zpracována pomocí statistického programu SPSS. Výsledky naznačují, že studenti s vyšší mírou optimálního prospívání více využívají svých silných stránek a uplatňují vnitřní motivaci ke studiu. Výsledky mohou nalézt uplatnění ve výchovně-vzdělávacím procesu při zavádění programů pozitivní edukace zaměřených na identifikaci a rozvoj silných stránek charakteru studentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Character Strengths and Academic Motivation in Relation to Flourishing in Czech University Students

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines current topics of positive psychology. The main aim of the study is to explore relations between flourishing, use of character strengths and academic motivation among university students. The online anonymous data collection took place in spring 2014. We used following methods: The PERMA Profiler (Kern &amp; Butler, 2013), The Strengths Use Scale (Govindji &amp; Linley, 2007) and The Academic Motivation Scale (Vallerand et al., 1992). The research sample consists of 403 Czech university students. Obtained data were processed in statistical programme SPSS. The results show that flourishing students use their character strengths and they are driven by inner motivation. The results may find use in educational process, specifically in the implementations of positive education programs aimed at identifying and developing character strengths of students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales psychologici

  • ISSN

    2336-4939

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1 (15)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    24-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus