The Structure of non-traditional students’ motives for entering higher education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107605" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://oaj.fupress.net/index.php/formare/article/view/3825" target="_blank" >https://oaj.fupress.net/index.php/formare/article/view/3825</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13128/formare-25262" target="_blank" >10.13128/formare-25262</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Structure of non-traditional students’ motives for entering higher education
Popis výsledku v původním jazyce
This study uses secondary data analysis to investigate the motives behind non-traditional students starting university studies. The data were collected during the first part of a longitudinal on-line survey conducted at Masaryk University amongst first-year students attending all of the university’s bachelor’s and master’s degree programmes. The Academic Motivation Scale was the tool used in the original research to explore the university students’ reasons for beginning their studies. A sub-sample of the primary study population, adult students 26 years of age or older who had taken a break from their educational trajectories, were identified as non-traditional students. We found that the hierarchy of non-traditional students’ motives for entering higher education diverged from the hierarchy of the rest of the sample.
Název v anglickém jazyce
The Structure of non-traditional students’ motives for entering higher education
Popis výsledku anglicky
This study uses secondary data analysis to investigate the motives behind non-traditional students starting university studies. The data were collected during the first part of a longitudinal on-line survey conducted at Masaryk University amongst first-year students attending all of the university’s bachelor’s and master’s degree programmes. The Academic Motivation Scale was the tool used in the original research to explore the university students’ reasons for beginning their studies. A sub-sample of the primary study population, adult students 26 years of age or older who had taken a break from their educational trajectories, were identified as non-traditional students. We found that the hierarchy of non-traditional students’ motives for entering higher education diverged from the hierarchy of the rest of the sample.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-15451S" target="_blank" >GA18-15451S: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Form@re - Open Journal per la formazione in rete
ISSN
1825-7321
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
133-148
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—