Nontraditional students in tertiary education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00110003" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00110003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Netradiční študenti v terciárnom vzdelávaní
Popis výsledku v původním jazyce
Tento konferenčný príspevok pojednáva o netradičných študentoch a ich motívoch pre vstup do univerzitného štúdia. Sekundárne dáta pochádzali z prvej vlny longitudinálneho online prieskumu realizovaného na Masarykovej univerzite u študentov prvých ročníkov všetkých bakalárskych a magisterských študijných programov. Výskumný nástrojom použitým v zdrojovom výskume bola Škála akademickej motivácie (AMS). Netradiční študenti boli determinovaní ako dospelí študenti starší rokov, ktorí mali v minulosti minimálne rok pauzu vo svojich vzdelávacích trajektóriách. Bolo zistené, že hierarchia motívov netradičných študentov sa odlišuje od herarchie motívov zistenej v celom súbore. Výsledky exploratórnej faktorovej analýzy taktiež ukázali na rozdiely vo faktorovej štruktúre motívov netradičných študentov v porovnaní s pôvodnou štruktrúou AMS.
Název v anglickém jazyce
Nontraditional students in tertiary education
Popis výsledku anglicky
This conference paper deals with the non-traditional students and their motives for starting their univesity studies. The secondary data proceeded from the first part of a longitudinal online survey conducted at Masaryk University amongst first-year students in all the university bachelor´s and master´s degree programmes. Research instrument used in the original research was the questionnaire Academic Motivation Scale (AMS). The non-traditional students were determined as adult students 26 years of age or older who have previously undertaken a break in their educational trajectories. We found the hierarchy of non-traditional students´ motives for entering higher education divergent from the hierarchy found in the whole sample. The results of exploratory factor analysis showed as well a differentiation in the factor structure of non-traditional students´motives compared to the original structure of the AMS.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů