K problematice zdrojů poznání soudobých dějin školství v Československu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00080718" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00080718 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K problematice zdrojů poznání soudobých dějin školství v Československu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na problematiku zdrojů poznání minulosti při studiu soudobých dějin školství v Československu. Autoři si položili otázku, jaké zdroje má historik pedagogiky k dispozici, pokud se rozhodne zkoumat soudobé dějiny školství. Tuto otázkuse přitom snaží sledovat zejména v souvislosti se základním školstvím v bývalém Jihomoravském kraji v letech 1969-1989. Přestože zdrojů k poznání dějin socialistického školství je poměrně velké množství, přesto doposud známé a dostupné zdroje pokrývajípouze některé části života škol či aktérů školního života. Orální historie tak představuje důležitou součást historicko-pedagogického výzkumu, která umožňuje komplexnější a někdy i jediné možné poznání každodenní školní reality (praxe) v nedávné minulosti.
Název v anglickém jazyce
To the issue of the sources of the contemporary history of education in Czechoslovakia
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the issue of the sources of the past in the frame of study of contemporary history of education in Czechoslovakia. The authors asked ourselves which sources the historian of education can use, if he decides to examine contemporary history of education. This question authors trying to follow especially in the context of primary education in the former South Moravian Region in 1969-1989. Although resource for understanding the history of socialist education is a relatively large amount, but so far known and available resources cover only some parts of school life and school life actors. Oral history presents an important part of the historical and educational research, which enables complex and sometimes only possible knowledge of everyday school reality (practice) in the recent past.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-05926S" target="_blank" >GA14-05926S: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů