Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088508" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088508 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představit možnosti zdrojů poznání při výzkumu socialistického školství v Československu. Autoři se přitom zaměřují zejména na využití orálně historických a archivních zdrojů. Konkrétně se zabývají jak možnostmi a limity těchto zdrojů, tak i možností jejich vzájemného doplňování při studiu socialistického školství. Problematiku doplňování orálně historických a archivních zdrojů dále objasňují na konkrétních příkladech, které jsou dílčími výsledky rozsáhlejšího výzkumu s názvem Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství.
Název v anglickém jazyce
Dictaphone and/or documentary/historical source? Oral history and archival materials in research of history of socialist education
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present the possibilities of the sources of knowledge in research of socialist education in Czechoslovakia. The authors focusing in particular on the use of oral history method and archival sources. Concretely they deal with the possibilities and limits of these resources, and the possibility of their complementarity in the study of socialist education. The issue of complementarity of oral history and archival sources is illustrate by specific examples, which are partial results of extensive research titled Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-05926S" target="_blank" >GA14-05926S: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Na hranicích mezi minulostí a přítomností. Současné perspektivy orální historie
ISBN
9788074648809
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
83-96
Počet stran knihy
291
Název nakladatele
Česká asociace orální historie
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—