Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088508" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je představit možnosti zdrojů poznání při výzkumu socialistického školství v Československu. Autoři se přitom zaměřují zejména na využití orálně historických a archivních zdrojů. Konkrétně se zabývají jak možnostmi a limity těchto zdrojů, tak i možností jejich vzájemného doplňování při studiu socialistického školství. Problematiku doplňování orálně historických a archivních zdrojů dále objasňují na konkrétních příkladech, které jsou dílčími výsledky rozsáhlejšího výzkumu s názvem Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství.

  • Název v anglickém jazyce

    Dictaphone and/or documentary/historical source? Oral history and archival materials in research of history of socialist education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the possibilities of the sources of knowledge in research of socialist education in Czechoslovakia. The authors focusing in particular on the use of oral history method and archival sources. Concretely they deal with the possibilities and limits of these resources, and the possibility of their complementarity in the study of socialist education. The issue of complementarity of oral history and archival sources is illustrate by specific examples, which are partial results of extensive research titled Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-05926S" target="_blank" >GA14-05926S: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Na hranicích mezi minulostí a přítomností. Současné perspektivy orální historie

  • ISBN

    9788074648809

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    83-96

  • Počet stran knihy

    291

  • Název nakladatele

    Česká asociace orální historie

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly