Faculty Development Centers : Confronting the disparities in the quality of classroom practice globally
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00080883" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00080883 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Faculty Development Centers : Confronting the disparities in the quality of classroom practice globally
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this symposium is to begin an ICET collective conversation about the mission and role of faculty development centers at our own institutions with the intention of fostering a collaborative research agenda focused on documenting the 3-way impact of such centers: 1.) effectiveness of the center; 2.) effectiveness of teaching; and 3.) enhancement of student learning. As universities around the world prepare for the increasing demand for data driven instructional decision-making coupled withproof of student learning against outcome-based learning objectives, the role of the faculty development centers (FDCs) on our campuses becomes more prominent. Many ICET institutions have such centers under various names with different structures, missions, and programs. In the 21st century, higher education faculties are perhaps the most critical factor in developing educational programs that support global socioeconomic sustainability.
Název v anglickém jazyce
Faculty Development Centers : Confronting the disparities in the quality of classroom practice globally
Popis výsledku anglicky
The purpose of this symposium is to begin an ICET collective conversation about the mission and role of faculty development centers at our own institutions with the intention of fostering a collaborative research agenda focused on documenting the 3-way impact of such centers: 1.) effectiveness of the center; 2.) effectiveness of teaching; and 3.) enhancement of student learning. As universities around the world prepare for the increasing demand for data driven instructional decision-making coupled withproof of student learning against outcome-based learning objectives, the role of the faculty development centers (FDCs) on our campuses becomes more prominent. Many ICET institutions have such centers under various names with different structures, missions, and programs. In the 21st century, higher education faculties are perhaps the most critical factor in developing educational programs that support global socioeconomic sustainability.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Naruto, Japan
Stát konání akce
JP - Japonsko
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
30
Počet zahraničních účastníků
30
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce