Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Mystery of ?Should?: Procrastination, Delay, and Reactance in Academic Settings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00082114" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00082114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886914004607" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886914004607</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.paid.2014.08.015" target="_blank" >10.1016/j.paid.2014.08.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Mystery of ?Should?: Procrastination, Delay, and Reactance in Academic Settings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study explores the effect of trait reactance on procrastination and delay in students of two study programmes differing in the structuring of academic tasks and the role they play in course assessment. Both subsamples (n = 97 and 139) completed measures of trait reactance, chronic academic procrastination, self-reported task procrastination and actual task delay. The data were analyzed using path analysis and SEM. As hypothesized, psychological reactance positively predicted procrastination, especially the 'chronic delay' component underlying all three procrastination-related measures. However, some of the effect of reactance on this delay-dependent component of procrastination was apparently suppressed by what might have been a subjective (delay-independent) component of self-reported task procrastination. Furthermore, reactance was significantly related to delay only when good performance on the task was of relatively high importance.

  • Název v anglickém jazyce

    The Mystery of ?Should?: Procrastination, Delay, and Reactance in Academic Settings

  • Popis výsledku anglicky

    The study explores the effect of trait reactance on procrastination and delay in students of two study programmes differing in the structuring of academic tasks and the role they play in course assessment. Both subsamples (n = 97 and 139) completed measures of trait reactance, chronic academic procrastination, self-reported task procrastination and actual task delay. The data were analyzed using path analysis and SEM. As hypothesized, psychological reactance positively predicted procrastination, especially the 'chronic delay' component underlying all three procrastination-related measures. However, some of the effect of reactance on this delay-dependent component of procrastination was apparently suppressed by what might have been a subjective (delay-independent) component of self-reported task procrastination. Furthermore, reactance was significantly related to delay only when good performance on the task was of relatively high importance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Personality and Individual Differences

  • ISSN

    0191-8869

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    72

  • Číslo periodika v rámci svazku

    January

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    52-58

  • Kód UT WoS článku

    000351193400010

  • EID výsledku v databázi Scopus