Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Patterns of Intertextuality in Online Video Ad Clusters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00082802" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00082802 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/15:00082803

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Patterns of Intertextuality in Online Video Ad Clusters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation deals with some innovative aspects of online advertising on YouTube that involves viral remediation between users. Adopting a broad multimodal pragmatic perspective, it outlines the major formats of ads that can be found on this file-sharing website and illustrates how video ads are related to each other, giving rise to ad clusters. The presentation proposes the concept of semiotic chaining to capture the multi-level intertextual organization of the network of relations existing betweenofficial advertising content and users' reactions, most notably their own creations. What emerges is a multi-level communicative space made up of several generations of mutually linked videos (as well as other communicative artefacts).

  • Název v anglickém jazyce

    Patterns of Intertextuality in Online Video Ad Clusters

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation deals with some innovative aspects of online advertising on YouTube that involves viral remediation between users. Adopting a broad multimodal pragmatic perspective, it outlines the major formats of ads that can be found on this file-sharing website and illustrates how video ads are related to each other, giving rise to ad clusters. The presentation proposes the concept of semiotic chaining to capture the multi-level intertextual organization of the network of relations existing betweenofficial advertising content and users' reactions, most notably their own creations. What emerges is a multi-level communicative space made up of several generations of mutually linked videos (as well as other communicative artefacts).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů