Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The (In)Effectiveness of In-stream Video Ads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006712" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006712 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/viewtitle.aspx?TitleId=241763" target="_blank" >https://www.igi-global.com/viewtitle.aspx?TitleId=241763</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-1618-8.ch008" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-1618-8.ch008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The (In)Effectiveness of In-stream Video Ads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Video represents the most shared type of online content. The ability of this media to capture and convey a message in an interactive and informationally rich format has captivated both users and advertisers. Advertising platforms are trying to expand the offer of the tools that would help the advertisers to reach their potential customers. Therefore, many new video-based advertising formats are being introduced including ads with experimental length or dimensions. However, the increasing quantity of online advertisements the users have to face, is raising questions about their actual marketing effectiveness. In order to provide relevant answers, we examined the performance of 13 types of video ads that were implemented for a 30 days period and that generated 1 155 EUR overall profit. The advertising results are analyzed from three perspectives: financial, behavioral and reactional. The main emphasis is put on the study of the video effectiveness depending on different viewing contexts with respect to the potential phenomenon of advertising blindness.

  • Název v anglickém jazyce

    The (In)Effectiveness of In-stream Video Ads

  • Popis výsledku anglicky

    Video represents the most shared type of online content. The ability of this media to capture and convey a message in an interactive and informationally rich format has captivated both users and advertisers. Advertising platforms are trying to expand the offer of the tools that would help the advertisers to reach their potential customers. Therefore, many new video-based advertising formats are being introduced including ads with experimental length or dimensions. However, the increasing quantity of online advertisements the users have to face, is raising questions about their actual marketing effectiveness. In order to provide relevant answers, we examined the performance of 13 types of video ads that were implemented for a 30 days period and that generated 1 155 EUR overall profit. The advertising results are analyzed from three perspectives: financial, behavioral and reactional. The main emphasis is put on the study of the video effectiveness depending on different viewing contexts with respect to the potential phenomenon of advertising blindness.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50603 - Organisation theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Impacts of Online Advertising on Business Performance

  • ISBN

    978-1-79981-618-8

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    200-225

  • Počet stran knihy

    262

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Pennsylvania, USA

  • Kód UT WoS kapitoly