Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impacts of Cookie Regime Changes on the Effectiveness of Automatic Retargeting in Advertising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011014" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.businessperspectives.org/images/pdf/applications/publishing/templates/article/assets/18101/IM_2023_02_Semeradova.pdf" target="_blank" >https://www.businessperspectives.org/images/pdf/applications/publishing/templates/article/assets/18101/IM_2023_02_Semeradova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21511/im.19(2).2023.09" target="_blank" >10.21511/im.19(2).2023.09</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impacts of Cookie Regime Changes on the Effectiveness of Automatic Retargeting in Advertising

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The constantly evolving legislation concerning the usage of cookies raises many concerns about the effectiveness of targeted online advertisements. Retargeting represents an advanced targeting strategy requiring detailed user data and thus may be potentially highly sensitive to the cookie restrictions. This article tests the effectiveness of 432 sets of retargeting ads collected during the opt-out cookie regime by comparing them with 432 sets of retargeting ads collected after the transition to the opt-in cookie regime. The retargeting effectiveness is tested in terms of type (standard, dynamic), advertising platform (Meta Ads, Google Ads), and the ad performance development in time. The results suggest that standard retargeting ads are more effective in utilitarian browsing context while dynamic retargeting is more successful in reaching users in the hedonic environment of social networks. Moreover, the performance of retargeting ads evolves in the different stages along the customer journey. In terms of the trasition from the opt-out to the opt-in cookie regime, there are differences in the total numbers of tracked users, however the performance of programmatic advertising apperas not severely affected.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impacts of Cookie Regime Changes on the Effectiveness of Automatic Retargeting in Advertising

  • Popis výsledku anglicky

    The constantly evolving legislation concerning the usage of cookies raises many concerns about the effectiveness of targeted online advertisements. Retargeting represents an advanced targeting strategy requiring detailed user data and thus may be potentially highly sensitive to the cookie restrictions. This article tests the effectiveness of 432 sets of retargeting ads collected during the opt-out cookie regime by comparing them with 432 sets of retargeting ads collected after the transition to the opt-in cookie regime. The retargeting effectiveness is tested in terms of type (standard, dynamic), advertising platform (Meta Ads, Google Ads), and the ad performance development in time. The results suggest that standard retargeting ads are more effective in utilitarian browsing context while dynamic retargeting is more successful in reaching users in the hedonic environment of social networks. Moreover, the performance of retargeting ads evolves in the different stages along the customer journey. In terms of the trasition from the opt-out to the opt-in cookie regime, there are differences in the total numbers of tracked users, however the performance of programmatic advertising apperas not severely affected.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Innovative Marketing

  • ISSN

    1814-2427

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    101-114

  • Kód UT WoS článku

    001012435500009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85159166210