Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algorithms – the New Leaders of the Advertising Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009005" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_5" target="_blank" >10.1007/978-3-030-93131-5_5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Algorithms – the New Leaders of the Advertising Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital advertising evolves in an increasingly dynamic context and therefore finds itself in perpetual change. Advertising success increasingly relies on targeting and personalization capabilities that require strong skills in collecting and processing user information and data. However, these practices carry risks for Internet users since personal and potentially sensitive data on their lives can be exchanged without actual knowledge or consent on their part. While the targeting and the precision with which the advertising algorithms deliver content, users‘ interest in the marketing content decreases. Thus the main question is, what are the causes of this lesser effectiveness of online advertising. In this chapter, we analyze the effects of programmatic advertising on the perceptions of advertised content and user attitudes toward the protection of personal data.

  • Název v anglickém jazyce

    Algorithms – the New Leaders of the Advertising Market

  • Popis výsledku anglicky

    Digital advertising evolves in an increasingly dynamic context and therefore finds itself in perpetual change. Advertising success increasingly relies on targeting and personalization capabilities that require strong skills in collecting and processing user information and data. However, these practices carry risks for Internet users since personal and potentially sensitive data on their lives can be exchanged without actual knowledge or consent on their part. While the targeting and the precision with which the advertising algorithms deliver content, users‘ interest in the marketing content decreases. Thus the main question is, what are the causes of this lesser effectiveness of online advertising. In this chapter, we analyze the effects of programmatic advertising on the perceptions of advertised content and user attitudes toward the protection of personal data.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Achieving Business Competitiveness in a Digital Environment: Opportunities in E-commerce and Online Marketing

  • ISBN

    9783030931308

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    121-149

  • Počet stran knihy

    239

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly