Algorithms – the New Leaders of the Advertising Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009005" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_5" target="_blank" >10.1007/978-3-030-93131-5_5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Algorithms – the New Leaders of the Advertising Market
Popis výsledku v původním jazyce
Digital advertising evolves in an increasingly dynamic context and therefore finds itself in perpetual change. Advertising success increasingly relies on targeting and personalization capabilities that require strong skills in collecting and processing user information and data. However, these practices carry risks for Internet users since personal and potentially sensitive data on their lives can be exchanged without actual knowledge or consent on their part. While the targeting and the precision with which the advertising algorithms deliver content, users‘ interest in the marketing content decreases. Thus the main question is, what are the causes of this lesser effectiveness of online advertising. In this chapter, we analyze the effects of programmatic advertising on the perceptions of advertised content and user attitudes toward the protection of personal data.
Název v anglickém jazyce
Algorithms – the New Leaders of the Advertising Market
Popis výsledku anglicky
Digital advertising evolves in an increasingly dynamic context and therefore finds itself in perpetual change. Advertising success increasingly relies on targeting and personalization capabilities that require strong skills in collecting and processing user information and data. However, these practices carry risks for Internet users since personal and potentially sensitive data on their lives can be exchanged without actual knowledge or consent on their part. While the targeting and the precision with which the advertising algorithms deliver content, users‘ interest in the marketing content decreases. Thus the main question is, what are the causes of this lesser effectiveness of online advertising. In this chapter, we analyze the effects of programmatic advertising on the perceptions of advertised content and user attitudes toward the protection of personal data.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Achieving Business Competitiveness in a Digital Environment: Opportunities in E-commerce and Online Marketing
ISBN
9783030931308
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
121-149
Počet stran knihy
239
Název nakladatele
Springer Nature
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—