Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reaching Your Customers Using Facebook and Google Dynamic Ads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006713" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/viewtitle.aspx?TitleId=241762" target="_blank" >https://www.igi-global.com/viewtitle.aspx?TitleId=241762</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-1618-8.ch007" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-1618-8.ch007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reaching Your Customers Using Facebook and Google Dynamic Ads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dynamic Product Ads (DPAs) and Dynamic Search Ads (DSAs) represent a type of online advertising that is primarily used for remarketing purposes. However, more and more advertisers can use DPA for acquisition campaigns as well. Nowadays, dynamic ads are an integral part of the marketing strategies of all large e-shops and companies that have a product or service catalog. First, it helps to reduce the time and effort put into the creation of online advertisements. Second, dynamic advertising provides the highest level of personalized targeting possible. With a product catalog and a properly set pixel or tracking code, it is possible to create individually customized ads within seconds. In this chapter, we test the effectiveness of DPAs and DSAs within the context of the two greatest advertising platforms, Facebook and Google ads, and compare their performance against the manually optimized ad sets.

  • Název v anglickém jazyce

    Reaching Your Customers Using Facebook and Google Dynamic Ads

  • Popis výsledku anglicky

    Dynamic Product Ads (DPAs) and Dynamic Search Ads (DSAs) represent a type of online advertising that is primarily used for remarketing purposes. However, more and more advertisers can use DPA for acquisition campaigns as well. Nowadays, dynamic ads are an integral part of the marketing strategies of all large e-shops and companies that have a product or service catalog. First, it helps to reduce the time and effort put into the creation of online advertisements. Second, dynamic advertising provides the highest level of personalized targeting possible. With a product catalog and a properly set pixel or tracking code, it is possible to create individually customized ads within seconds. In this chapter, we test the effectiveness of DPAs and DSAs within the context of the two greatest advertising platforms, Facebook and Google ads, and compare their performance against the manually optimized ad sets.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50603 - Organisation theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Impacts of Online Advertising on Business Performance

  • ISBN

    978-1-79981-618-8

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    177-199

  • Počet stran knihy

    262

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Pennsylvania, USA

  • Kód UT WoS kapitoly