Reaching Your Customers Using Facebook and Google Dynamic Ads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006713" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006713 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.igi-global.com/viewtitle.aspx?TitleId=241762" target="_blank" >https://www.igi-global.com/viewtitle.aspx?TitleId=241762</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-1618-8.ch007" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-1618-8.ch007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reaching Your Customers Using Facebook and Google Dynamic Ads
Popis výsledku v původním jazyce
Dynamic Product Ads (DPAs) and Dynamic Search Ads (DSAs) represent a type of online advertising that is primarily used for remarketing purposes. However, more and more advertisers can use DPA for acquisition campaigns as well. Nowadays, dynamic ads are an integral part of the marketing strategies of all large e-shops and companies that have a product or service catalog. First, it helps to reduce the time and effort put into the creation of online advertisements. Second, dynamic advertising provides the highest level of personalized targeting possible. With a product catalog and a properly set pixel or tracking code, it is possible to create individually customized ads within seconds. In this chapter, we test the effectiveness of DPAs and DSAs within the context of the two greatest advertising platforms, Facebook and Google ads, and compare their performance against the manually optimized ad sets.
Název v anglickém jazyce
Reaching Your Customers Using Facebook and Google Dynamic Ads
Popis výsledku anglicky
Dynamic Product Ads (DPAs) and Dynamic Search Ads (DSAs) represent a type of online advertising that is primarily used for remarketing purposes. However, more and more advertisers can use DPA for acquisition campaigns as well. Nowadays, dynamic ads are an integral part of the marketing strategies of all large e-shops and companies that have a product or service catalog. First, it helps to reduce the time and effort put into the creation of online advertisements. Second, dynamic advertising provides the highest level of personalized targeting possible. With a product catalog and a properly set pixel or tracking code, it is possible to create individually customized ads within seconds. In this chapter, we test the effectiveness of DPAs and DSAs within the context of the two greatest advertising platforms, Facebook and Google ads, and compare their performance against the manually optimized ad sets.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50603 - Organisation theory
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Impacts of Online Advertising on Business Performance
ISBN
978-1-79981-618-8
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
177-199
Počet stran knihy
262
Název nakladatele
IGI Global
Místo vydání
Pennsylvania, USA
Kód UT WoS kapitoly
—