Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Private Seller’s Product Descriptions in Czech and German Online Auction Houses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520633" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Private Seller’s Product Descriptions in Czech and German Online Auction Houses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with the language used in classified ads on online auction websites. Based on a corpus compiled from Czech online advertising websites during autumn 2016 it describes both extrinsic and intrinsic textual criteria of this discourse in order to create a wholesome linguistic picture of the text type classified ad; furthermore, it compares the results with a similar study based on German classified ads (IMO 2012). The classifieds predominantly feature selling second-hand goods. So the study does not investigate advertisements of commercial dealers, even if they advertise on online auction houses. As far as the macrostructure is concerned, the study aims at analysing the structure, length, the use of non-verbal means of communication, as well as the theme and information structure. The microstructure analysis, on the other hand, focuses on language aspects, such as spelling, grammar, lexicon, and stylistics. Special emphasis is put on those textual elements which utilize non-standard forms without compromising text comprehensibility.

  • Název v anglickém jazyce

    Private Seller’s Product Descriptions in Czech and German Online Auction Houses

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the language used in classified ads on online auction websites. Based on a corpus compiled from Czech online advertising websites during autumn 2016 it describes both extrinsic and intrinsic textual criteria of this discourse in order to create a wholesome linguistic picture of the text type classified ad; furthermore, it compares the results with a similar study based on German classified ads (IMO 2012). The classifieds predominantly feature selling second-hand goods. So the study does not investigate advertisements of commercial dealers, even if they advertise on online auction houses. As far as the macrostructure is concerned, the study aims at analysing the structure, length, the use of non-verbal means of communication, as well as the theme and information structure. The microstructure analysis, on the other hand, focuses on language aspects, such as spelling, grammar, lexicon, and stylistics. Special emphasis is put on those textual elements which utilize non-standard forms without compromising text comprehensibility.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of the 5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences &amp; Arts SGEM 2018, Vol. 5, Science &amp; Society Issue 3.6

  • ISBN

    978-619-7408-58-4

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    487-494

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    26. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku