Academic aspirations of primary school students in the context of parenting styles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083228" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Academic aspirations of primary school students in the context of parenting styles
Popis výsledku v původním jazyce
The study explored potential associations between academic aspirations of teenage primary school students, a school achievement, parental aspirations and parenting styles. our findings draw attention to the importance of evaluating and promoting the development of academic aspirations on the sensitive period of adolescence, as aspiration levels get reflected not only in students' desired levels of achievement motivation, but also their school achievement and school success in general. the study, conducted on 366 adolescents, yielded a number of interesting findings that can be referred to in both school and home educational contexts involving adolescent population.
Název v anglickém jazyce
Academic aspirations of primary school students in the context of parenting styles
Popis výsledku anglicky
The study explored potential associations between academic aspirations of teenage primary school students, a school achievement, parental aspirations and parenting styles. our findings draw attention to the importance of evaluating and promoting the development of academic aspirations on the sensitive period of adolescence, as aspiration levels get reflected not only in students' desired levels of achievement motivation, but also their school achievement and school success in general. the study, conducted on 366 adolescents, yielded a number of interesting findings that can be referred to in both school and home educational contexts involving adolescent population.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent advances on education and educational technologies
ISBN
9781618042941
ISSN
2227-4588
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
20-23
Název nakladatele
INASE
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Vienna
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—