Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typologie rodinných vypravěčů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083950" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083950 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/15:00098005

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Typologie rodinných vypravěčů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem posteru bylo prezentovat typologii čtyř různých přístupů, které mnou zkoumaní rodiče a prarodiče z vícegeneračních rodin zaujímají při čtení a vyprávění pohádek předškolním dětem. Tyto přístupy se zdají být ovlivněny jejich rodinnými rolemi(matka, otec, babička, dědeček) a genderem (muž, žena). Vyjádřeno metaforami, přístup Chůvy zaujímaly zpravidla ženy, přístup Učitele spíše rodiče, přístup Mudrce spíše prarodiče a přístup Kašpárka byl doménou mužů. Zástupci každého z přístupů shledávají ve čtení či vyprávění dětem poněkud odlišný smysl, což se projevuje v rozdílných podobách jejich vyprávěcích rituálů. Chůvy je vnímají jako přirozenost a sledují jimi hlavně kontakt s dítětem. Pro Učitele jsou spíše potřebou a vidí v nich potenciál provšestranný rozvoj dítěte a základ pro pozdější učení čtení. Mudrci je vnímají jako příjemnou povinnost a snaží se jimi dítě mravně vychovávat. Pro Kašpárky jsou tyto aktivity především o zábavě a vzájemné legraci.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of Family Storytellers

  • Popis výsledku anglicky

    The poster was devoted to the presentation of a typology of four different approaches which particular parents and grandparents from four multigenerational families adopt during reading and telling fairy tales to preschool children. These approaches seemto be influenced by their family roles (mother, father, grandmother, grandfather) and gender (man, woman). Expressed by metaphores, the Nurse approach has been adopted by women, the Teacher approach mostly by parents, the Sage approach mostly by grandparents and the Jester approach has been a domain of men. Each type finds slightly different meaning in reading and storytelling to the children, which emerges in different forms of their common rituals. Nurses perceive them as nature and they are mainly interested in contact with the child. Teacher sees them rather as need and potential for child's overall development and basics for later learning to read. Sages take them as pleasant duty with moral educative aspects.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů