Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typology of Family Storytellers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090877" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Typology of Family Storytellers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This poster addresses reading and telling fairy tales to reschool children in nowadays multigenerational families and looks for an answear to a question: How parents and grandparents from particular multigenerational families perceive their approach in reading and telling fairy tales to their preschool children? A qualitative research based on semistructured interviews with parents nad grandparents from four multigenerational families was held. Collected data were analyzed with the use of open coding and systematic comparison of individual utterances. Typology of family storytellers, consisting of four ideal types, was made. Each type, described by a metaphor, finds slightly different meaning in reading and telling fairy tales to preschool children: a Nurse perceives these activities as natural habit, a Teacher views them as necessary, a Sage perceives them as pleasant duty and a Jester rather as mutual fun and entertainment with the child.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of Family Storytellers

  • Popis výsledku anglicky

    This poster addresses reading and telling fairy tales to reschool children in nowadays multigenerational families and looks for an answear to a question: How parents and grandparents from particular multigenerational families perceive their approach in reading and telling fairy tales to their preschool children? A qualitative research based on semistructured interviews with parents nad grandparents from four multigenerational families was held. Collected data were analyzed with the use of open coding and systematic comparison of individual utterances. Typology of family storytellers, consisting of four ideal types, was made. Each type, described by a metaphor, finds slightly different meaning in reading and telling fairy tales to preschool children: a Nurse perceives these activities as natural habit, a Teacher views them as necessary, a Sage perceives them as pleasant duty and a Jester rather as mutual fun and entertainment with the child.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů